czwartek, 6 lutego 2014

:: Most ::

Jesienią ubiegłego roku postanowiłam zmierzyć się z wierszem w kontekscie komiksowym. Skąd ten pomysł? Po lekturze zeszłorocznego 'barbarzyńskiego' almanachu Biura Literackiego (wrażeniami podzieliłam się tu), zapragnęłam sprawdzić na własnej skórze, jakie problemy napotyka twórca, przekładając poezję na język medium obrazkowego. 

Jest to niełatwe zadanie i uważam, że w pracy, którą wysłałam na konkurs 'Komiks wierszem' jest bardzo mało z komiksu. Tej krótkiej formie bliżej jednak - mimo moich początkowych chęci/intencji - do ilustracji. Przyznam, że podczas rysowania/malowania starałam się nie myśleć o formalnych, czy gatunkowych ograniczeniach, a jedynie o interpretacji wiersza. Nie chciałam też przekombinować i zdecydowałam się na podejście wrażeniowe.

Naturalnie, nie znalazłam się w finałowej dwunastce. Postanowiłam więc zamieścić swoją pracę na blogu. Mimo że zdaję sobie sprawę z tego, że moja wariacja nt. wiersza Klary Nowakowskiej jest zapewne chybiona (może zbyt hermetyczna), to jest w niej pewna szczerość... a niektóre fragmenty uważam za naprawdę udane.





To również z tej pracy wyłonił się zarys postaci, którą można było dostrzec na ilustracjach zgromadzonych na wystawie w poznańskiej galerii "Cheap East", a więc moje wysiłki nie poszły na marne...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Obrazy zamieszczane na tym blogu podlegają ochronie praw autorskich. Proszę nie wykorzystywać ich bez wiedzy autorki.